Huvudmeny

Upp

maj 2014

LGG Inneklimat

Mässkoncept.

LGG har väldigt tysta klimatanläggningar för hotell och väldigt välintegrerade spiskåpor för kök som de ville exponera på NordBygg-mässan. Vi byggde en monter i form av ett hotellrum med kök. Mässkonceptet ”Har du hört och har du sett?” träffade målgruppen först i en inbjudan, där ett vykort utlovade att man skulle få höra och se det som många varken hört eller sett. Dessutom erbjöds chans att vinna ett fint kockförkläde. I montern fick man se produkter och prata med LGG-medarbetare som även bytte in visitkort mot lottsedel/skrivbordsalmanacka som påminde om att gå in på webbsidan, för att se om man vunnit.

Direkt efter mässan skickades till alla som lämnat visitkort ett ”Tack-för-besöket-mejl”, på en förberedd mall, som bäddade för säljarna att ta ny kontakt inom 2 veckor, när de börjat planera sina uppföljningssamtal.

Proppfullt med intresserade kunder i montern och mängder av kunder att bearbeta. ”Bästa mässan på länge” enligt LGG.